MEGA VAKANTIE DIARY: Franse zon, het mooiste uitzicht, de leuke uitjes…

Bonjour… Croissant, trottoir en merci… Verder kom ik niet, maar dat mag de vakantiepret niet drukken, want het was een mega fijne vakantie. Veel zon, zwemmen, zingen in de auto, nog meer zwemmen, een zieke spruit een wespensteek en heel veel franse uitjes. Kijk mee naar ons MEGA verslag (en geloof maar dat er nog veeeel meer foto’s zijn gemaakt)

Op donderdag vertrokken we, met een wagen tot de nok toe volgeladen en een vouwwagen achter de auto. We vergaten onze paspoorten OEPS… reden terug en stonden in de file in Parijs, maar de mannen deden het super, dus het was helemaal prima.

Onze eindbestemming was de Ardeche, maar we wilden niet in 1 keer rijden en we wilden ook niet de vouwwagen tussendoor opzetten. Dus we besloten het dit jaar anders te doen en boekten een Chambres d’Hotes. Zoals in Ik vertrek, je kent ze wel…

Dit was ons uitzicht vanuit onze badkamer. We hadden een kamer met twee kinderbedjes voor de mannen en terwijl zij sliepen konden wij beneden nog een drankje doen. Ik zeg… Top plan..

Voor de zekerheid had ik een notitieboekje meegenomen op vakantie. Ik wilde niet aan het werk gaan, maar ik ken mezelf en wanneer ik ideeën heb die ik niet wil vergeten, moet ik ze van me afschrijven in mijn Braindump… anders blijft het me bezig houden en heb ik er last van… Daarom ging dit boekje mee…

We gingen naar Autun… Een heel erg leuk dorpje in de buurt van onze Chambres d’ Hotes. Echt een aanrader als je in de buurt bent.

Ze hebben er mooi uitzicht bij een oude piramide. Het stadje zelf is gezellig en mooi en we liepen naar een watervalletje door een heel leuk stukje bos. Voor de spruit prima te lopen (en dat is geen mega goede wandelaar) dus dat is goed te doen met kinderen.

Hij vond de vakantie meteen fantastisch. Hier had hij net een steen in het water gegooid om mij nat te maken… Dus je snapt zijn blije hoofd.

Er stond ook een gigantische boom… Dus die moest geknuffeld worden. De Tula Toddler hadden we weer meegenomen en hebben we weer veel gebruikt. De Pipster loopt wel, maar niet lang en goed genoeg voor uitstapjes. Daarnaast heb je dan kans op ontsnapping, dus we gebruikten of de kinderwagen, maar ook regelmatig de Tula.

Terwijl de Pipster sliep, deden de spruit en mijn lief een spelletje. Hoe heerlijk is dit plekje, het terras van ons verblijf.

En ik begon aan mijn boek. Ik had er veel over gehoord en had zoveel zin om te lezen. Ik heb overigens de eerste twee delen in de vakantie uitgelezen en de derde ben ik mee bezig. Het is geen diepgaand boek, maar het leest heerlijk en de verhalen zijn echt leuk, vooral ook de stukjes over het verleden.

Dit is toch zoals je je een frans huisje voorsteld. Het is overigens Chambres d’ Hotes La Roseraie in de Bourgogne. Hele vriendelijke, makkelijke mensen waar je bij verblijft en als je er bent dan MOET je een avondje mee-eten, want ze kunnen mega goed koken, echt luxe en bijzondere gerechten voor een leuke prijs.

Er zat een attractieparkje in de buurt dus we besloten even langs te gaan. Kijk dat bekkie van de Pipster. Ik zat overigens met de spruit in de wagentje er voor geperst.

Na 3 nachten ons laatste ontbijt in ons franse huis. Zoals we het voor de spruit hadden genoemd. Mega goed bevallen, maar het was toch ook wel heel lekker om door te rijden naar de camping.

We besloten naar een camping te gaan waar mijn lief en ik 10 jaar geleden onze aller eerste vakantie samen hebben gevierd. De camping was toen mega goed bevallen en zit op een topplek en gelukkig hadden ze nog plek. Het is camping La Rouvière in Vallon pont D’arc. Echt een aanrader als je van niet te grote, maar sfeervolle, gezellige campings houdt.

Je snapt dat wij blij waren met ons plekje… Want wij hadden het mooiste plekje van de camping en aangezien het de eerste week heel de week 38 graden was, hebben we veel gezwommen.

En watermeloen gegeten… Knappe spruit…

Knappe Lief…

En knappe Pipster…

Iedere dag dit soort taferelen, met dit uitzicht… Ik wil terug…

De Pipster werd op dag 1 alleen al gesprikt door een wesp. Zo zielig. Hij was echt vet stoer, maar die lip werd zo gigantisch dik, dat we maar even de ha hadden gebeld. Gelukkig trok het binnen 2 uur weer helemaal weg.

En zoals je kan zien was hij al snel weer zijn oude vertrouwde gekke en leuke zelf.

10 jaar geleden gingen mijn lief en ik met zijn tweeen naar een kasteel. Chateau Montreal en dit hadden we onthouden als heel leuk. Nu met de mannen was het nog veel leuker. De verwondering van de spruit is dan zo heerlijk.

Daarnaast was het in het kasteel ook heerlijk koel, dus een perfect uitje. De spruit wilde iedere keer kijken of hij de vouwwagen zag… Lekker ding.

En wat de spruit wil, wil de Pipster ook.

Weer even zoeken…

Het dorpje bij het kasteel is ook zeker de moeite waard om even doorheen te lopen. Leuk kneuterig plekje om te eten (ijs of echt middageten) en het dorpje is heel mooi en rustig.

Dit vind ik het allerleukste misschien wel. Dit soort plekjes ontdekken.

Of eigenlijk, samen met de mannen ontdekken.

Ruoms was een leuk stadje? (of dorpje?) in de buurt. Heel mooi, maar ook leuk om wat te eten en een beetje te winkelen. Dit drankje was echt heeeel lekker, in mijn vlog van vrijdag het recept (ik weet het nu ook niet uit mijn hoofd)

Marktjes bezoeken hoort er bij en meestal kopen we niet zo heel veel, behalve lekker eten. Dit keer kochten we worst en nougat (en gelukkig geen kaas van 42 euro, wie weet dat nog?)

Nog meer zwemmen…

Zo moet vakantie zijn…

Deze man kon aan het einde van de vakantie los zwemmen met zijn bandjes. Eerst vond hij het zo eng, maar later ging hij vol trots met zijn kin omhoog als een hondje door het water.

Ik wilde graag een familie foto met de achtergrond, waar ik ook helemaal opstond, ipv een selfie. Dus met de timerfunctie gingen we aan de slag. Zie je de spierballen van de spruit??? Hij had echt de grootste lol met deze foto’s.

Campingleven is stokbrood halen… En iedere ochtend waren er al hapjes van genomen…

Helaas werd de spruit op een avond heel ziek. Hij bleef maar overgeven, zag helemaal grauw en hield niks binnen. Zo zielig, hij wist totaal niet wat hij met zichzelf aan moest. De vouwwagen werd verbouwd om zo min mogelijk vies te maken en te zorgen dat de Pipster gewoon door kon slapen.

Daarnaast zou die nacht een mega onweersbui en storm opsteken, dus ook daarvoor waren we druk aan het voorbereiden. We hadden dan wel het mooiste plekje, maar het stond ook op een plek waar je met storm goed uit moest kijken. Gelukkig viel het allemaal mee uiteindelijk en hadden we alleen een zwembad voor de deur.

De dag daarna was het eindelijk wat koeler en dat was voor de spruit wel fijn. Zijn slabak ging overal mee naartoe, maar langzaamaan ging het beter. Heel de dag brachten wij in het grote bed door, met spelletjes (switch) filmpjes en boekjes. Stiekem ook wel eens lekker.

Gelukkig knapte hij in een dag weer helemaal op en konden we de volgende dag weer de deur uit. Heel fijn, want ik had me echt wel zorgen gemaakt.

Er zou een brocante markt zijn in Aubenas, maar die was onvindbaar. We vonden wel een heel erg leuk koffietentje.. Dus ik was alsnog een gelukkig mens.

Uitzichtjes bekijken met mijn mannen. Aubenas ligt bovenop een berg dus heeft rondom heel gaaf uitzicht.

Dit is zoals kamperen moet zijn. Druiven eten aan de picknicktafel met dit uitzicht. Die kleine mannen hebben volgens mij niet eens door hoe bijzonder het is (al zegt hun moeder het 100 keer) maar het zijn echte vakantiegangers, want ze vonden alles zo leuk en fijn.

Een van de laatst uitjes was de Crocodile Farm en deze heeft flink indruk gemaakt op de spruit. Het is ook echt een heel leuk en bijzonder uitje voor de kleinen. Mega veel krokodillen, maar ook slangen, vissen en reuzen schildpadden. Super indrukwekkend en je loopt er als het ware overheen, dus je kan alles van heel dichtbij bekijken.

Dit doet me denken aan Harry Potter. Pip vond vooral deze slang heel erg leuk,

Bizarre beesten zijn het ook… Merendeel ligt stil, maar je ziet ze ook zwemmen, of aan land komen lopen en dat is toch wel het meest bijzondere.

Wij zaten op 500 meter van de welbekende Pont D’arc. Na het eten nog even wandelen vindt de spruit altijd gezellig, dus we wandelden naar het uitkijkpunt. Echt de moeite waard om naartoe te gaan.

En dan zit de vakantie er al weer op en is dit realiteit. Ik moet er eigenlijk wel om lachen. Luier verschonen op de vouwwagen. Ideaal dat ding.

En een einde vakantie traditie. Pruillipjes omdat we niet naar huis willen. Al lijkt de kleinste man de bedoeling te hebben gemist.

Komende vrijdag nog veel meer vakantie pret in onze Vakantievlog. Dan zie je ons plekje en krijg je natuurlijk veel meer mee van de sfeer… Dus neem dan zeker een kijkje hier of op Youtube (daar staat hij op donderdag om 5 uur al op)