Onze New York citytrip in foto’s…

Als je mijn vlogs volgt dan heb je al veel gezien, maar ik weet dat er wisselend publiek zit in mijn blog of Youtube en er waren een aantal dingen die ik te graag met jullie wilde delen. Van verrassingen, New York Yankees, eten, dinosaurussen en wij… Kijk mee naar onze 4,5 dag New York.

Komende week nog een laatste New York blog, namelijk met al onze tips voor The Big Apple. Onze tips op basis van deze trip, dus mocht je binnenkort nog gaan, of ooit willen, hou Lief thuis dan in de gaten.

Voor vertrek vond ik het toch lastig. De mannen achter laten en zelf zo ver weg vliegen. Vanaf het moment dat we op het vliegveld waren en er genoeg afleiding was ging het beter. Deze foto stuurden we voor opstijgen nog snel even naar de moeder van mijn lief.

Na twee films te hebben gezien en nadat ik even mijn ogen had gesloten had ik nog 1,5 uur over voordat we zouden landen. Ik spotte ineens Dirty Dancing in de lijst en dat is echt een van mijn favo films. Alleen al die muziek kan ik bij weg zwijmelen en ik denk dat ik de helft mee kan praten. Heerlijk.

Na het landen kreeg ik deze foto van mijn moeder. Onze spruit mocht voor het eerst mee een stukje rijden op de traktor. Samen met zijn tante reed hij mee met opa en hij had blijkbaar de tijd van zijn leven.

Ons uitzicht…Na wat gedoe bij de douane, met de creditcard (pincode vergeten) en met onze pinpas (niet op werelddekking gezet) kwamen we iets later dan gepland dan toch aan in ons hotel. We verbleven in Pod39. Echt een hele grote aanrader. Klein, maar super netjes en fijn, goede locatie en top service. Oow en check zometeen de rooftopbar

We besloten na aankomst even op te frissen en dan richting Times Square te lopen. Onderweg liepen we door Bryant Park. Wat een fantastisch parkje is dat. Er stond deze awesome draaimolen, je kon er spelletjes doen, lekker zitten, koffie drinken en het was gewoon heel mooi.

Mijn lief en ik op de trappen midden op Times Square. Toch altijd wel heel tof en bizar om te zien. Zo druk was het daar. Qua mensen maar ook qua wat er te zien is.

Niet de mooiste foto, maar wel precies zoals het was. Druk druk druk….

Toen we verder liepen, kwamen we langs de kerst winkel. Hier moest ik natuurlijk naar binnen en aangezien ik komende kerst een kerstboom met allemaal etenswaren er in wil, moest ik hier natuurlijk iets meenemen.

We liepen vanuit Times Square naar het Rockefeller. We wilden hier graag op omdat dit de vorige keer met de spruit niet was gelukt. We kwamen boven terwijl het schemerde. WE konden dus nog veel zien, maar binnen een half uur was het helemaal donker.

Je ziet hier niet eens hoe donker het eigenlijk was. Alle lichtjes overal waren zoooo mooi. Je kon echt blijven kijken. Ik vond het uitzicht aan deze kant met het Empire statebuilding het mooiste.

De volgende ochtend had ik deze foto in mijn app staan. Hoe lief is dit. Het ritueel bij oma. Iedere ochtend ging de Pipster even bij de spruit in bed. Lekker knuffelen.

Ons eerste ontbijt hadden we bij een mega leuke eettent Penelope. Echt heerlijke granola en pancakes. Goede koffie en ook nog eens een heel gezellig sfeertje. Een paar dagen later zijn we terug gegaan omdat we het zo lekker vonden.

Ik kan niet zo heel goed tegen op pad gaan voor ik ontbeten heb. Dus toen ik eindelijk de kaart in mijn handen kreeg was ik dan ook een gelukkig mens met alle opties die er waren.

We wandelden die dag richting Broadway. We keken wat rond en hadden als doel een beetje te shoppen, maar ook de buurt daar te verkennen. Ik vind de straatjes in New York fantastisch. De oude gebouwen tussen de bizarre wolkenkrabbers. Echt een sfeertje zoals in de film.

Liefde voor deze man, wat was het fijn.

In de avond besloten we na een hele fijne en gezellige dag naar de Roof top bar van ons hotel te gaan. We wisten niet wat voor iets het was, maar toen we boven kwamen was ik helemaal onder de indruk. Dit was precies zoals in films en series. Zo zo zo mooi, met uitzicht over New York.

We besloten een cocktail te bestellen en bemachtigden een van de beste plekjes op de roof top bar. Een bankje in de ballustrade.

Net wakker en nog zonder ontbijt gingen we de volgende dag weer op pad, want mijn lief had een verrassingsdag voor me geregeld. Zo zo zo lief en leuk was het. Het begon die dag bij Stardust Diner. Een tent waar je kan ontbijten in echte amerikaanse sfeer en waar dan gezongen wordt door de bediening die hoopt ooit op Broadway te spelen in de grote producties.

Super leuk was het daar. Echt heel erg tof.

Mijn lief bracht me overal naartoe. Hier lopen we richting Central Park.

Lopen is echt heel erg tof in New York, maar ik moet dat wel vaak doen met veel pauzes. Dus ook in Central Park heb ik heel wat bankjes gezien. Geen probleem, want als ik er zo wel kan zijn, dan doen we dat. Dit plaatje is precies wat ik zo gaaf vind. Dat oude beeld hier voor en dan die hyper moderne wolken krabber er achter.

Alleen maar mooie plekjes…

Mijn lief was op dreef met de foto’s. Weer een bankje. We waren ondertussen onderweg naar iets, waarvan ik niet wist wat.

Naast Central Park ligt het American Museum of Natural History, het museum dat bekend is van veel films waaronder Night at the museum en Ross werkt daar. Mijn lief nam me daar mee naartoe en ik twijfelde eerst of het wel wat voor mij zou zijn, maar wat was het gaaf. Zo tof om te zien.

Ik zei al iets over mezelf en het niet op tijd eten krijgen??? Dan word ik dus Hangry….

Dit is mijn favoriete dinosaurus. Ik heb er ook voor gezorgd dat de spruit deze herkent haha. De triceratops, ik vind die vooral zo leuk door platvoet van vroeger.

Vlakbij het museum zit de beste hotdog tent van New York. Dus mijn lief nam me daar mee naartoe om een hotdog en een papaya drankje te drinken. Hij was mega lekker en het drinken ook, maaaaaar wij vinden de Ikea en Hema hotdog toch ook altijd wel heel lekker.

Na de hotdog gingen we met de metro door naar The High Line. Een plek waar vroeger echt een trein liep, maar waar nu een mooi wandelpad is gemaakt met mooi uitzicht. Ik wilde er graag naartoe, maar mijn lief had het dus al op zijn planning staan. Heel tof om even te wandelen. Ik hou van dit soort uitzichten.

Dit was toch wel een mega bijzondere afsluiter. We gingen naar The Phantom of the Opera. Een van mijn favoriete musicals en wat was het mega mega mega magisch mooi. Een perfecte afsluiting van deze super leuke dag, waarop alles een verrassing was.

De volgende dag gingen we in de ochtend naar Wallmart in New Jersey. Daar heb ik blijkbaar geen foto van, maar daarna gingen we door naar de spellenwinkel voor mijn lief. Hij is spelletjes freak en zo blij als ik soms word van Make up of kleding of sieraden zo blij wordt hij van spelletjes. Ik vond dit Harry Potter spel en deze ging bijna mee…totdat ik me besefte dat alleen Harry Potter fans dit met me zouden willen spelen en hoe raar ook….die zijn er niet altijd heel veel…

Ik doe soms net alsof ik op een plek thuis hoor. Ik liep even alleen door New York omdat mijn lief spullen in het hotel ging leggen. Ik haalde een koffie en struinde wat rond over 5th.

In de avond gingen we naar het Yankee Stadium, want we hadden kaartjes voor een wedstrijd. Het was precies het goede seizoen dus we moesten natuurlijk een kijkje nemen. Het was zo’n gave happening alleen al. Voordat ik een bal had zien vliegen was ik al enthousiast door alle mensen en alle drukte. Heerlijk.

We hadden best goede plekken, terwijl dit bijna de goedkoopste waren. We zaten hoog, maar konden alles prima zien en hadden zo wel mooi overzicht over het stadion. Daarnaast mocht je gewoon rondlopen, dus we konden ook lager nog even gaan kijken.

De volgende ochtend hadden we ons laatste ontbijt. Ik droeg mijn Yankee shirt wat ik de dag er voor had gekocht bij het stadion. Te leuk om te hebben. We gingen weer naar Penelope omdat we dat eerder zo lekker en leuk hadden gevonden.

De Yankees hadden trouwens gewonnen dus heel de dag kreeg ik opmerkingen van voor en tegenstanders te horen over de wedstrijd. Wel allemaal gemoedelijk. Super tof om te merken hoe het leeft daar.

Just me in New York. Ik pas er best tussen toch zo… Ik weet niet of ik er zou willen wonen, ik vind het gewoon wel een hele magisch stad om rond te dwalen, om mensen te kijken, om te ervaren, om er te eten, gewoon om er te zijn. Dit was een soort afscheidsfoto, voordat we terug naar het hotel gingen om onze koffers op te halen.

Onze traditie…Wij vinden naar huis gaan vanaf de vakantie vaak gewoon niet leuk. Hoe fijn het nu ook was de mannen te knuffelen, het is toch altijd jammer dat die fijne tijd voorbij is. Wat was het fijn, wat was het awesome…hier komen we ooit terug, maar volgend jaar eerst een andere stad… Iemand tips???